Plon niesiemy plon-korowód dożynkowy.

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny 

28 sierpnia po wielu latach Gminne Święto Plonów-dożynki odbyły się w Paterku. Przy pięknej, słonecznej pogodzie korowód dożynkowy przeszedł ulicą Spacerową i Szubińską do Zespołu Szkół im.

Jana Pawła II, gdzie odbyły się główne uroczystości. Korowód otwierał barwny Zespół Pieśni i Tańca „Krajna”. Za nimi mieszkańcy sołectw nieśli przepiękne wieńce dożynkowe. Następnie szli władze gminy z burmistrzem Sławomirem Napierałą, starostwa powiatu nakielskiego ze starostą Tomaszem Miłowskim i zaproszeni goście. Po przybyciu korowodu rozpoczęły się uroczystości dożynkowe. wszystkich uczestników i gości powitał Sławomir Napierała - burmistrz miasta i gminy Nakło nad Notecią oraz Mariusz Malikowski - sołtys Paterka. W tegorocznym Święcie Plonów uczestniczyli m,in. Tomasz Miłowski- starosta nakielski, Andrzej Kinderman - wicestarosta, Jean Luis Lewandowski z małżonką z Freyming-Merlebach, kom. Klaudia Ryczek- p.o. naczelnika Wydziału Kryminalnego KPP w Nakle nad Notecią, Ryszard Kamiński - zastępca dyrektor K-PODR w Minikowie, radni Rady Powiatu Nakielskiego, radni Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią, sołtysi i rolnicy oraz mieszkańcy. Mszę świętą dziękczynną odprawił proboszcz parafii w Paterku ks. Mariusz Zbieranek. Po mszy rolnikom za tegoroczny trud podziękowali i złożyli życzenia: Tomasz Miłowski i Ryszard Kamiński. Starostowie dzisiejszych dożynek Maria i Wojciech Banach z Paterka wręczyli gospodarzowi dożynek Sławomirowi Napierale chleb wypieczony z tegorocznej mąki. W części artystycznej wystąpili m.in.:  Zespół Pieśni i Tańca "Krajna", "Mała Krajna", Chór "Soli Deo" oraz zespoły dziecięce z sołectw. Pracowała także komisja konkursowa, która oceniała wieńce dożynkowe. Wyniki pracy komisji przedstawimy w odrębnym artykule.Dożynkom towarzyszyły liczne  stoiska z kulinariami.
Organizatorami Święta Polonów byli: Nakielski Ośrodek Kultury, Urząd Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią oraz Sołectwo Paterek. W związku z upałem strażacy z miejscowej OSP ustawili kurtynę wodną.

Ze względu na dużą liczbę zdjęć i wyjątkowość wydarzenia materiał podzieliłem na części.